Usability Testen

Identificeer zwakke punten voor usability verbeteringen in ontwerp & innovatie.

Gebruikerstesten worden uitgevoerd om systematisch te analyseren hoe gebruikers omgaan met het product - of het nu om een mobiele telefoon, software, website of enterprise portal gaat. We volgen in onze gebruikertesten ISO 9241-210: 2010 voor usability: identificeren zwakke punten in bruikbaarheid en identificeren UX verbeteringen in het ontwerp. Onze rol is om te valideren dat de gebruikers ervaring dusdanig is dat ze snel en gemakkelijk hun doelen kunnen bereiken. Gebuikerstesten helpen zodat eventuele problemen die zich voordoen vroeg in het ontwerpproces kunnen worden opgelost.

DE FEITEN

Usability testen of gebruikerstesten bieden concrete aanwijzingen waarop verbeteringen in het ontwerp kunnen worden gemaakt voordat u het product vrijgeeft aan het publiek. Onze iteratieve UX ontwerp benadering maakt snelle aanpassingen op basis van feedback van de gebruikers.

VERBETER

Usability testing haalt het giswerk uit het ontwerpproces. Het test antwoorden op vragen als: is het produkt makkelijk om te navigeren? Is het leuk om te gebruiken? Wij helpen de risico's van uw investering te verminderen door het valideren van het ontwerp voor het te laat is om de oplossing te implementeren.

Waar beginnen?

Na overleg met U over uw visie, de missie en doelstellingen van het onderzoek te begrijpen, ontwikkelen we een usability test plan en test protocol dat het onderzoek zal volgen. We werven eindgebruikers, regelen test faciliteiten, coördineren test sessies en leggen zowel kwantitatieve als kwalitatieve maatstaven en gedragsobservaties vast.

TIJDSDUUR
Een typische lengte van een usability test project is 3-4 weken.

Hoe het werkt

Typische methoden die wij gebruiken:

  • Gestructureerde een-op-een sessies met klanten en gebruikers
  • Het observeren van gebruikers als ze proberen om taken te voltooien
  • Vastleggen van interacties van gebruikers, toetsaanslagen, muisklikken, kwalitatieve feedback
  • Usability Test sessies op afstand om verschillende doelgroepen te bereiken
  • Usability Testen van hardware en mobiele toepassingen

Gerelateerd
Werk

Wat U krijgt

Wij bieden een uitgebreid testrapport met de analyse van de gebruiker gegevens, inclusief de oorzaken van geidentificeert usability problemen.

Wij gebruiken deze informatie om de ontwerp aanbevelingen te prioriteren voor usability verbetering en vernieuwing.

Er zijn vele voordelen aan de verbeterde bruikbaarheid: klanten kunnen gebruik maken van verbeterde efficiëntie, lagere kosten, hogere productiviteit en verkoop.


Experience Thinking™

Ons Experience Thinking proces ligt ten grondslag aan elk project, verbetert het product ontwikkelingsproces door de integratie van de gebruikers en belanghebbenden als volwaardige spelers in de ontwerp-cyclus. Het resultaat: krachtige inzichten en creatieve ontwerp oplossingen die voldoen aan gebruikers en klant behoeften. Klik om meer te lezen >>

Process Icon
Process Icon
Process Icon
Process Icon
Process Icon
  • Strategie
    Een innovatieve strategie integreerd de doelen van de organisatie, klanten en gebruikers.
    - Klant Behoeften
    - Gebruikers Behoeften
    - Produkt Strategie
  • Onderzoek
    Krijg het inzicht dat U nodig heeft, zodat uw product met succes wordt gebruikt en alom geprezen door uw doelgroep.
    - Ethnografisch Onderzoek
    - Gebruikers Personas & Scenarios
    - Experience Mapping
  • Ontwerp
    Ontwerp moet ook een ervaring leveren dat bruikbaar, nuttig en aangenaam is.

    - Informatie Architectuur
    - Wireframes & Interactie Ontwerp
    - Graphisch Ontwerp
  • Testen
    Een gemeenschap van gebruikers die houden van het produkt. Testen biedt de feedback die je nodig hebt om het te laten gebeuren.
    - User Experience Testen
    - Heuristic Beoordelingen
    - Usability Testen
  • Bouwen
    Wij werken schouder aan schouder met uw engineering team.

    - UX Specificaties
    - UX Stijl & Standaarden
    - Front-end coding: HTML/CSS, CMS
dr. Leo Poll
Directeur
contact@akendi.nl

Begin de reis naar passende ervaringen! Onze gerichte aanpak is nog maar het begin.
Waar kunnen we U mee van dienst zijn?

dr. Leo Poll
Directeur
contact@akendi.nl

Portfolio

Hoe we passende ervaringen hebben ontworpen voor onze klanten.

Self Reported vs. Observed?

Watch the video
01:29

Wat onze klanten zeggen

“Geweldige week! Ik kijk ernaaruit om de technieken toe te passen als ik terug op het werk ben”

Deelnemer,
UX Research Training, UK

Experience Architecten

Klik for alle diensten

Mobiele UX Ontwerp [pdf] Gebruikers Personas [pdf] Usability Testen [pdf]

Training

12 Juni, 2017 /
UX Training & Certification in London, registreer je nu!

Wie Wij Zijn

Ons multidisciplinair team van experts overbrugt vakkundig de kloof tussen uw product of service doelstellingen, ontwerp en technologie.

Akendi brengt strategie, onderzoek, ontwerp, testen en ontwikkeling expertise onder een dak.

Ons Proces

Onze Cultuur

Pauze!

Onze Vrijdagse lunch en veel samenwerken helpen de creativiteit!

Wie Wij Zijn

Ons multidisciplinair team van experts overbrugt vakkundig de kloof tussen uw product of service doelstellingen, ontwerp en technologie.

Akendi brengt strategie, onderzoek, ontwerp, testen en ontwikkeling expertise onder een dak.

Ons XT Proces

Onze Cultuur

"Opmerkelijke produkt en service ervaring ondersteunen eind gebruikers."

Snacktime!

Onze Vrijdagse lunch en veel samenwerken helpen de creativiteit!